2013. június 21., péntek

Újabb harcsás kaland

Sziasztok!

A tegnapelőtt fogott harcsa miatt tegnap este megint csak lementem a Tiszára éjszakázni. Habár a víz már lassú, és sokat tisztult, azért még mindig voltak harcsa rablások. Ez bizakodással töltött el. Kicsit később kezdtem el horgászni; már elmúlt tíz óra mire megérkeztem a szakadó parthoz és elkezdtem csurogni. A csalim ezúttal egy Lindy River Rocker volt.

Legnagyobb meglepetésemre már a negyedik dobás után kapásom volt. A magas lösz fal előtt egy komolyabb harcsa lehörpölte  a wobblerem, de sajnos nem tudtam megakasztani. Ez a kezdeti kudarc eléggé elszomorított. Bár a jó szakaszon sok cuppogás hallatszott és én többször is végigcsurogtam az adott részt, sajnos ott több akcióm nem volt.


Később aztán egy bokros partoldal előtt vezetgettem wobblerem, mikor a túl oldalról hatalmas harcsarablás vonta el a figyelmem. Meg is állítottam a bevontatást, és legnagyobb meglepetésemre a megállított wobblert hirtelen lemarta valami a felszínről. Halamat könnyen a csónakhoz tudtam húzni. Egy kiló körüli balin volt a tettes.


Az idő nagyon gyorsan szaladt, és én még mindig hal nélkül voltam. Úgy döntöttem átmotorozok a folyó túl oldalára és a kanyar külső ívét dobálom tovább, ahol mélyebb a víz. Itt aztán egy kis hari hamar lecuppantotta a csalim. Gyorsan fotóztam és visszaengedtem, és folytattam a horgászatot. Ismét több rablást hallottam magam körül.


Közben csalit váltottam, és a Heddon Tadpolly került fel a fonott zsinórra. Egy vízre dőlt fa lombjai alá sikerült bedobnom wobblerem, és fél úton a csónak felé hatalmas felszíni akcióm volt. A tettes egy 2 kg körüli kölyök harcsa. Ismét fotó és release.


Mire leértem az összefolyáshoz már hajnali 2 óra volt. A két folyó találkozásánál és a Bodrogon balinok irtották a kishalakat a felszínen, de már nem álltam neki pergetni. Nem bántom már a balinokat, mert már nagyon sokat fogtam belőlük az elmúlt napokban... :-) szégyenlem is magam :-)




2 megjegyzés:

  1. Szia.

    A Tadpolly és a Lindy river rocket wobblerek közt milyen különbséget véltél felfedezni? Mozgás, hang, mélység?
    Köszi.
    Csaba

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Csaba!
      A legnagyobb különbség az, hogy a RiverRocker wobblerekben nincs golyó, így nem csörögnek. Hangjuk tehát nincs. Egyéb tekintetben, mozgás, és mélység tekintetében szerintem azonosak a Tadpolly-val.
      Üdv,
      Gabi

      Törlés