2014. június 3., kedd

Domolykók a hullámzó vízből

Sziasztok!

Megint kicsit megkésve osztom meg a hétvégi horgászat tapasztalatait. Sajnos nagyon rossz idő volt a hétvégén. Igazi őszi szeles, hűvös idő fogadott minket a Tiszán. Szombaton különösen erős, viharos szélben horgásztunk. Vasárnap már picit jobb időben volt részünk, de a szél még mindig meghatározó volt.

Első nap szinte sehol sem tudtunk meghorgonyozni, mert folyamatosan eltolt minket a szél. Partmentén csurogni sem tudtunk, mert olyan hihetetlenül erős széllökések voltak, hogy túl gyorsan suhantunk el a jó akadók mellett. Próbáltunk szélvédettebb szakaszokat keresni, amiből nem sok volt.

A pici UL wobblereket nagyon nehéz volt közel dobni a parthoz. Igazi küszködős, szenvedős pergetés volt, ami végül elég jó eredménnyel zárult, hiszen 8-10 domolykót fogtam. Ez az eredmény nagyrészt Rolinak volt köszönhető, aki sokszor letette a pergető botot és inkább a csónakot próbálta nekem egyenesben tartani.

Másnap Manókámmal indultunk útnak. A cél ugyanaz volt: a szélvédettebb partszakaszokat csurogva megdobálni. Ezúttal is sok domit fogtunk a bokrok alól, és Manó még két balint is becsapott! A halakról nem sok kép készült, mert igyekeztünk rögtön visszaengedni őket.

A két nap alatt rengeteg akciónk volt, nagyon sok rontott kapással. Érdekes, hogy a rendkívül viharos szélben a domolykók meglehetősen aktívak voltak, és nagyon sok kapást tudtunk elérni. Az intenzíven hullámzó vízen sokszor beesőre levették a pici wobblereket. A használt csali a Rapala CD-3 és CD-1 volt, amit többféle színben is kipróbáltunk.